Що потрібно знати, перед тим, як замовити контекстну рекламу? Глосарій маркетингу (частина 1)
Ви коли-небудь сиділи на зустрічі з фахівцем із контекстної реклами й ловили себе на думці, що чуєте іноземну мову? CPC, CTR, охоплення, РК, ремаркетинг, сьорч кампанії, налаштування авдиторій, ЦА, воронки, спліт-тестування… Слово за словом — і от ви вже не зовсім впевнені, чи ви замовили контекстну рекламу, чи на Вас закладають закляття. Ми, спеціалісти з Google реклами — це люди із окремої, специфічної бульбашки. У нас — своя логіка, своя стратегія, свої аналітичні інструменти. Ми бачимо цифри, як аналітики, мислими поняттями кліків, конверсій і лідів, а говорять так, що Ви, як власник бізнесу часто почувається туристом без словника. І це зовсім не погано — просто ці два світи надто різні: один про продукт і клієнта, інший — про пікселі, бюджети й ефективність. У цій статті ми розтлумачимо терміни контекстної реклами на людську, українську. Щоб ви, як власник бізнесу, підприємець чи менеджер, могли зрозуміти, що саме вам пропонують, за що ви платите гроші, як вимірюється результат, і на які терміни варто звертати увагу в комерційній пропозиції.
Це — перша частина глосарію онлайн-маркетингу від Massimo Agency. Тут зібрано ключові терміни зі світу Google Ads.
Основні показники ефективності контекстної реклами
У звітах від спеціалістів із контектстної реклами Ви будете бачити багато цифр, абревіації, відсотків і так далі. Нижче Ви можете прочитати дефініцію кожного із показників:
Термін | Пояснення |
---|---|
Клік | Основний термін, який визначає ефективність оголошення. Користувачі, які бачать рекламу клікають на оголошення. Чим більше кліків – тим ефективніше оголошення. |
Показ | Один із показників ефективності реклами. Кількість показів – загальна, автоматично обислена Аналітикою Гугла кількість разів, коли рекламні оголошення із посиланням на Ваш сайт показувались користувачам. Кількість показів напряму залежить від бюджету на кліки. |
Бюджет на кліки | Основний фактор, який визначає кількість конверсій. Бюджет на кліки формується із суми вартості кожного кліка. Ми, як спеціалісти із реклами можемо прогнозувати орієнтовну вартість кліків і показів оголошень Search РК. Бюджет на кліки – гроші, які Ви платите компаніїї Google Inc., за те, що вона показує Ваші оголошення в пошуку Google, в Youtube, в Gmail, на сайтах із підключеним AdSense. |
PPC | Pay Per Click – у буквальному перекладі: ціна за клік. Ціна за клік – те, що не регулюється і залежить від ніші Вашого бізнесу і активності Ваших конкурентів у контекстній рекламі. |
PPC спеціаліст | Це ж ми! PPC-спеціаліст – людина, яка розбирається в тому, як технічно налаштувати контекстну рекламу, регулювати бюджети, оптимізовувати оголошення, стежити за авдиторіями, кліками і переходами. |
ЦА | Цільова авдиторія – люди, які схильні до здійснення конверсії у контексті Вашого бізнесу. Цільова авдиторія може визначатись місцем проживання, віком, статтю, сімейним станом, категорією фінансових доходів, інтересами тощо. Так, наприклад, авдиторія яка купує піцу може визначатись виключно місцем проживання, а цільова авдиторія рекламної кампанії із продажу франшизи – люди 35+, із високим рівнем доходу і власним авто. |
Google Ads | GAds – сервіс від Гугл, в якому безпосередньо відбуваються налаштування, пов’язані із оглошеннями, показами, кліками, денним, місячним бюджетами. |
Google Analytics | GA – ще один із сервісів Гугл, який аналізує дії ЦА на сайті. Надає статистику в режимі реального часу + за будь-який період, від початку підключення сервісу до сайту. |
Google Merchant Center | Гугл Мерчант – сервіс Гугла, який збирає інформацію про товари із сайту, аналізує дані про товари (ціка, кількість, наявність, акції, фото, мета-дані) і вивантажує іх із Вашого сайту в Гугл. |
Google Tag Manager | GTM або Тег Менеджер – знову ж таки, сервіс Гугл, який налаштовує спеціаліст із контекстної реклами. Саме він збирає дані користувачів на сайті і передає їх в GA. Завдяки ньому, в Гугл Аналітікс можна переглянути, куди клікають користувачі, скільки часу вони проводять на сайті, який шлях користувача із моменту переходу на сайт до покупки і так далі. |
Фід | Фід, Feed або вивантаження/вигрузка – універсальний термін із розробки сайтів, так і з контекстної реклами. Через фіди оновлюються зміни даних про ціни, наявність і фото товарів на сайті і в Гуглі. |
Інші терміни із рекламного просування сайтів, які Ви могли чути

Терміни вище – ті, які найчастіше можна почути в розмові із рекламщиками. Окрім них, є ще низка слів, які Ви могли б чути в інших сферах онлайн-маркетингу або просто у розмові із кимось, хто причетний до роботи із сайтами.
- CPC (Cost per Click) – ціна за клік, яка залежить від конкуренції у вашій ніші. У звітах ми аналізуємо ціну за клік в розрізі минулих місяців. Наша робота – знизити ціну за клік, знизити ціну конверсії. Загалом – оптимізувати Ваші витрати.
- CTR (Click Through Rate) – співвідношення кліків до кількості показів; допомагає оцінити, наскільки привабливе ваше оголошення. Найчастіше, якщо Ваш бренд розкручений, то CTR становить понад 50%, а якщо оголошення містить тільки текст, без візуального доповнення – то CTR буде низьким, можливо, й сягатиме 1-2%. І це окей.
- Ціна конверсії – це вартість, яку ви фактично сплачуєте за кожну цільову дію користувача на сайті в рамках рекламної кампанії. Ціна за конверсію = Загальні витрати на рекламу ÷ Кількість конверсій
- Цільво дія користувача – дія користувача на сайті, яка є комерційною. Цільовою дією може бути: покупка, заповнення форми, дзвінок, підписка чи інша конверсія, яку ви визначили як мету.
- Охоплення – кількість унікальних користувачів, які побачили рекламу. Зрозуміло, що охоплення завжди є нижчими за покази.
- РК (рекламна кампанія) – загальна структура, у межах якої налаштовуються оголошення, авдиторії, бюджети.
- Search-кампанія — це текстова реклама, яка зʼявляється у результатах пошуку Google у відповідь на запити користувачів. Ціллю ремаркетингу є залучення людей, які прямо зараз шукають конкретний товар або послугу.
- Remarketing — це стратегія, за якою реклама “наздоганяє” користувачів, які вже були на вашому сайті, але не здійснили цільову дію (наприклад, не купили товар). Ціллю РК є нагадати про себе й повернути відвідувача назад на сайт.
- Google Display Network — це мережа сайтів, додатків і платформ (наприклад, YouTube, Gmail, мобільні додатки), на яких Гугл показує ваші банерні або адаптивні оголошення. Ціллю ГДН є охопити широку аудиторію, привернути увагу до бренду або повернути користувача, який вже відвідував сайт.
- Performance Max (PMax) — це тип кампанії, у якій Google автоматично визначає, де показати оголошення: у пошуку, GDN, YouTube, Gmail чи Google Maps. ПМакс ідеально для інтернет-магазинів, де потрібно показати багато товарів широкій аудиторії.
- Display-кампанія — це окремий тип кампанії в Google Ads, яка показує ваші візуальні оголошення (банери, GIF, адаптивні блоки) на сайтах-партнерах Google. Дісплей РК може орієнтуватись на конкретні сайти, інтереси або дії користувачів.
- Налаштування авдиторій – процес відбору тих, хто побачить рекламу (за інтересами, місцем проживання, статтю, віком тощо).
- Воронки продажів – шлях користувача від першого контакту до покупки: побачив → зацікавився → клікнув → купив. Воронки ми відслудковуємо завдяки Гугл Тег Менеджеру і Гугл Аналітікс.
- Спліт-тестування (A/B тестування) – тестування двох варіантів оголошення для однієї сторінки Вашого веб-сайту, щоби визначити, який працює краще.
Контекстну реклама – ефективний спосіб просувати сайт, особливо, якщо цей сайт – інтернет-магазин, наприклад, на OpenCart. Щоб замовити контекстну рекламу або обговорити інші питання – заповніть форму або зв’яжіться із нами зручним Вам способом.